Copatanga met wuf.

19/09/2022 - Copatanga 2022 met wuf.

15 september:

Nog 1 dag en we zouden met het vliegtuig vertrekken richting Barcelona, maar het was te mooi om waar te zijn. Onze vlucht werd geannuleerd! Samen zochten we naar een oplossing, maar we merkten al snel dat in België de meeste vluchten volzet waren of te duur. Annemie (mijn mama) kwam met het idee om vanaf Schiphol te vliegen, zij en de mama van Jasmijn konden ons de dag erna brengen dus boekten we die vlucht zo snel als we konden. Iedereen maakte zijn valies/rugzak en ging met een gerust hart gaan slapen.

16 september:

Na een uurtje of 2 rijden kwamen we aan op Schiphol, nog vol goede moed en klaar om te vliegen. Maar het was wederom te mooi om waar te zijn, er stond een gigantisch lange rij die van binnen naar buiten en terug naar binnen ging. Liesbeth, Jasmijn en Marthe waren al op Schiphol en zij waren ook al aan het aanschuiven. Naomi, Tilde, Myrthe, Loes, Imany en ikzelf waren 20 minuten later toegekomen, we beseften dat als we nu in de rij zouden staan we sowieso onze vlucht gingen missen. Gelukkig vonden we een vriendelijke meneer van de luchthaven en die liet ons bij Jasmijn en zo aansluiten. Ondertussen hadden we ook het nieuws gekregen dat onze vlucht vertraging had dus dat was toch een beetje een opluchting zo waren we er zeker van dat we onze vlucht zouden halen. Toen we na een paar uur door de security waren aten we nog iets en vlogen daarna naar Barcelona. Daarna de taxi naar onze appartementen, we installeerden ons en gingen daarna nog tapas eten op het strand.

17 september:

Vandaag was de eerste officiële dag van het toernooi. Onze eerste match van de dag was tegen Miss Sunshine. Iedereen had last van de warmte en we waren nog niet goed op elkaar ingespeeld. Miss Sunshine daarentegen was er wel volledig klaar voor en zo konden ze ook winnen, we verloren met 3-9.

Onze tweede match van de dag was tegen de Cougars. Een team van vriendinnen, waarvan er een aantal nog nooit frisbee hadden gespeeld of nog niet zo lang frisbee speelden. De eerste 4 punten ging het gelijk op, maar ondanks dat de Cougars zich voor elke disc bleven smijten konden we toch winnen. We wonnen met 13-2!

Na onze tweede match dachten we dat we niet meer moesten spelen, met een mocktail in de hand waren we aan het supporteren voor Hive, tot we plots een bericht kregen dat we om 18:00 nog een match moesten spelen. Met een klein beetje tegenzin begonnen we aan de match. We begonnen goed en we bleven ook goed spelen, maar we konden jammer genoeg vaak onze punten niet goed afwerken. We verloren met 4-13.

Na de laatste match gingen er een aantal mensen naar de winkel en een aantal mensen gingen al naar de appartementen om te douchen. ‘s Avonds maakten we pasta pesto en hier genoten we van samen met een zelfgemaakte mojito. We gingen op tijd slapen, want de dag erna moesten we weer 3 matchen spelen en was ook de party!

18 september:

We begonnen de dag met een match tegen de Unicorns. Een sterk team met veel bekende gezichten. Nog voor we aan de match begonnen waren we al bang om tegen hen te spelen, we speelden niet ons spel zoals we gisteren in de laatste 2 matchen hadden gedaan. We verloren met 3-15.

Onze tweede match van de dag was tegen de Raindears. We speelden goed, maar de Raindears waren sterk. Als we een foutje maakten scoorden ze snel, we verloren met 6-11.

De derde match van de dag was een re-match tegen de Cougars. Ook deze match smeten de Cougars zich voor elke disc, maar wederom waren we sterker. We wonnen met 15-3.

‘s Avonds bestelden we pizza en speelden we op ons appartement een drankspelletje. Rond 23:30 vertrokken we naar het feestje en daar beleefden we een hele leuk nacht!

19 september:

Doordat de Cremas de laatste dag niet konden spelen hadden we het geluk om de match voor de derde plaats te spelen. We speelden tegen Miss Sunshine. Deze keer waren we al beter op elkaar ingespeeld en dat merkten we! We vochten heel hard maar verloren heel nipt. Eindscore: 8-9.

We genoten van de laatste dag op het strand en de finales. De laatste avond hadden we niet veel zin in afwas en koken dus gingen we in het stadje op restaurant. Na nog een poging tot een feestje kropen we voor de laatste keer in ons bed.

20 september:

Omdat we deze avond pas om 19:15 vlogen besloten we om nog een kleine citytrip in Barcelona zelf te maken. We bezochten de Sagrada Familia, een overdekte markt met veel lekker eten en ook een wijkje met toffe kleine winkeltjes. Zonder vertraging of lang aanschuiven namen we het vliegtuig terug naar België. Rond ongeveer 00:00 lag iedereen weer lekker in haar eigen bedje nog na te genieten van dit kleine avontuurtje.